Predmet Poziva:
Jačanje međunarodne konkurentnosti MSP-ova olakšavanjem sudjelovanja na međunarodnim sajmovima s ciljem predstavljanja njihovih proizvoda/usluga međunarodnoj poslovnoj zajednici u inozemstvu i uvođenja proizvoda na novo, inozemno tržište te povećanja mogućnosti poslovne suradnje s inozemnim partnerima.
Svrha Poziva:
Povećati sposobnost MSP-ova za sudjelovanje na globalnim tržištima te pridonijeti povećanju udjela MSP-ova u ukupnom izvozu roba i usluga poboljšanjem uvjeta za njihov rad u međunarodnom okruženju.
Vrsta Poziva:
Otvoreni postupak dodjele bespovratnih sredstava
Kad je riječ o trajno otvorenom pozivu, evaluacija se radi kako se zaprimaju prijave: projekt po projekt. Svaki projekt koji je zadovoljio minimalni bodovni prag dobiva potporu, sve do iskorištenja sredstava. Ovaj tip poziva se u javnosti još naziva “najbrži prst”.
Financijska alokacija:
Ukupan raspoloživi iznos bespovratnih sredstava: 25.000.000,00 EUR
Minimalni iznos potpore: 6.000,00 EUR
Maksimalni iznos potpore: 120.000,00 EUR
Prijavitelj po projektnom prijedlogu može prijaviti sudjelovanje na 4 međunarodna sajma.
(Prijavitelj po predmetnom Pozivu može podnijeti više projektnih prijedloga, ali ne istovremeno, Prijavitelj može podnijeti novi projektni prijedlog samo ukoliko mu je projektni prijedlog isključen iz postupka dodjele.)
Intenzitet potpore:
Mikro i malo poduzeće: do 75 % prihvatljivih troškova
Srednje poduzeće: do 60 % prihvatljivih troškova
Prihvatljivost prijavitelja:
- Prihvatljiv prijavitelj po ovom Pozivu je pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik
Administrativna prihvatljivost prijavitelja:
- Prijavitelj mora imati najmanje 1 zaposlenog na temelju sati rada u godini za koju ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga
- Mora biti registriran za obavljanje prihvatljive gospodarske djelatnosti najmanje godinu dana (12 mjeseci) prije predaje projektnog prijedloga
- Pozitivna EBITDA (poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija)
- prihodi u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga iznose više od 50 % od ukupne vrijednosti projekta
Prihvatljiva tematska područja:
- Personalizirana briga o zdravlju
- Pametna i čista energija
- Pametan i zeleni promet
- Sigurnost i dvojna namjena – svijest, prevencija, odgovor, sanacija
- Održiva i kružna hrana
- Prilagođeni i integrirani proizvodi od drva
- Digitalni proizvodi i platforme.
Prihvatljive aktivnosti:
Nastup na sajmu na kojem prijavitelj sudjeluje kao izlagač, a koji je vezan s Tematskim prioritetnim područjima kako su definirani Strategijom pametne specijalizacije S3 (TPP) koji je upisan u baze (npr. www.auma.de).
Nastup na sajmu uključuje:
- sudjelovanje na međunarodnom sajmu
- najam izložbenog prostora
- postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima
- najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
- upis u katalog izlagača
- izrada promotivnog materijala za nastup na sajmu
- angažiranje prevoditelja za vrijeme trajanja sajma
- prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka
- isplata dnevnica zaposlenika
- najam smještaja za zaposlenike
- aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta
- provedba aktivnosti vezanih za horizontalna načela
Prihvatljive kategorije troškova
Grupa A: Prihvatljivi izravni troškovi u okviru aktivnosti nastup na sajmu uključuju:
- kotizacije za nastup na sajmu (prihvatljivi od 05. prosinca 2024.)
- najam izložbenog prostora (najam neopremljenog izložbenog prostora ili najam izložbenog prostora sa tipskim štandom)
- postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima (uključujući troškove postavljanja i rastavljanja štanda, troškove čišćenja, troškove priključka električne energije, vode, interneta i sl.)
- najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
- upis u katalog izlagača
- promotivni materijali za nastup na sajmu
- prevoditelj za vrijeme trajanja sajma
- troškovi – prijevoz opreme/izložaka
Grupa B – Troškovi dnevnica i smještaja:
Troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se kao jedinični troškovi.
DN – dnevnice – po odobrenom danu sudjelovanja na sajmu, najviše za broj dana trajanja sajma + 2 dana prije sajma i + 2 dana nakon sajma (npr. ako sajam traje šest dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 dnevnica po zaposleniku/po sajmu);
S – smještaj – najviše za broj dana trajanja sajma + 2 dana prije sajma i +2 dana nakon sajma (npr. ako sajam traje šest dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 noćenja po zaposleniku/po sajmu) u objektu do uključivo 4 zvjezdice.
Grupa C – Neizravni troškovi:
Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta (Grupa A – Prihvatljivi izravni troškovi u okviru aktivnosti nastup na sajmu)
- putne troškove – prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka;
- troškove provedbe horizontalnih aktivnosti (npr. promicanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom, ravnopravnost spolova i nediskriminacija);
- troškove pripreme projektnog prijdloga
- troškove promidžbe i vidljivosti projekta;
(Korisnik je dužan čuvati revizijski trag, odnosno, podatke, račune, druge isprave i informacije nastale u pogledu iskorištavanja usluge naznačene u Ugovoru, projektni prijedlog, rezultate poslovanja, u razdoblju od pet godina od 31. prosinca one godine u kojoj je izvršeno završno plaćanje korisniku.)
Neprihvatljivi troškovi:
- nadoknadivi PDV tj. porez na dodanu vrijednost za koji korisnik ima pravo ostvariti odbitak;
- troškovi koji nisu izravno povezani sa svrhom projekta;
- troškovi pripreme dokumentacije za prijavu na ovaj poziv i troškovi upravljanja projektom;
- troškovi provedbe nabave za neobveznike;
- troškovi marketinga i oglašavanja prijavitelja;
- kupnja, najam i zakup materijalne imovine i sitnog inventara;
- kupnja, obnova, rekonstrukcija, modernizacija objekata;
- doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti;
- operativni troškovi (sirovine, energija, gorivo, telekomunikacije, grijanje, održavanje, upravljanje zgradom, hardware, licenci i sl.itd.);
- troškovi amortizacije;
- trošak police osiguranja imovine;
- troškovi osoblja kao dio troškova provedbe projekta;
Predviđeno trajanje provedbe Projekta nije duže od 24 mjeseca od početka provedbe projekta
Razdoblje trajanja Poziva
Datum početka zaprimanja projektnih prijava: 01.07.2025, 11:00
Rok za podnošenje projektnih prijava: 30.12.2026, 14:00
Detaljnije o natjčaju možete pročitati na službenim stranicama: EU fondovi Hrvatska
Više o natječaju pročitajte na našem blogu: Najćešća pitanja o internacionalizaciji poslovanja: Vodič za sajmove i B2b susrete i
Ključni koraci za uspješno sudjelovanje na međunarodnim sajmovima