Predmet ovog Poziva je jačanje kapaciteta malih i srednjih poduzeća (MSP-ova) za istraživanje, razvoj i inovacije kroz poticanje suradnje s znanstveno-istraživačkim organizacijama (ZIO). Cilj je potaknuti razvoj novih proizvoda, usluga ili procesa s naglaskom na komercijalizaciju.
Svrha Poziva je pružiti stručnu podršku MSP-ovima putem ugovornog pružanja usluga od strane ZIO. Ova podrška obuhvaća troškove testiranja, ispitivanja, demonstracijskih aktivnosti te korištenje stručnih tehničkih znanja za potrebe inovativnih procesa i komercijalizacije inovacija.
FINANCIJSKA ALOKACIJA
Ukupan raspoloživi iznos bespovratnih sredstava: 4.874.214,00 EUR
Minimalni iznos vaučera: 2.000,00 EUR
Maksimalni iznos vaučera: 10.000,00 EUR
Vrsta poziva: Bespovratna sredstva dodjeljivat će se u obliku vaučera putem otvorenog postupka dodjele bespovratnih sredstava u modalitetu trajno otvorenog poziva , do iskorištenja raspoloživih sredstava predviđenih za ovaj Poziv.
TKO SU PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI?
Pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik, sukladno definiciji veličine poduzeća utvrđenoj u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe o općem skupnom izuzeću.
Prijavitelj u prijavi mora navesti vlastite kapacitete za provedbu vaučera (obrazložiti ljudske, financijske, tehničke i/ili tehnološke resurse potrebne za organizaciju predmetne aktivnosti, kao i za provedbu post-projektnih aktivnosti).
Partnerske organizacije i partnerstvo bilo koje vrste nisu prihvatljivi.
TKO SU PRIHVATLJIVI PRUŽATELJI USLUGA ?
Znanstveno-istraživačke organizacije (ili organizacije za istraživanje i širenje znanja, istraživačke infrastrukture, infrastrukture za testiranje i eksperimentiranje (uključujući digitalne centre za inovacije) ili inovacijski klasteri ), koje su dobile dopusnicu za obavljanje znanstvene djelatnosti u Republici Hrvatskoj ili su upisane u odgovarajući registar/upisnik države sjedišta pružatelja usluga.
VRSTE I INTENZITETI POTPORA
Intenzitet potpore: Intenzitet potpore ne prelazi 50% prihvatljivih troškova, osim u slučaju savjetodavnih i pomoćnih usluga za inovacije, gdje se može povećati do 85% prihvatljivih troškova, pod uvjetom da ukupna potpora za takve usluge ne premašuje 220 000 EUR po poduzetniku tijekom trogodišnjeg razdoblja.
Kombinacija financijskih instrumenata iz ESI fondova i bespovratnih sredstava iz ESI fondova za isti projekt nije dopuštena.
PRIHVATLJIVOST PROJEKTA
– Projekt je u skladu s Programom te pruža djelotvoran doprinos ostvarenju ciljeva Prioriteta 1 – Jačanje gospodarstva ulaganjem u istraživanje i inovacije, podupiranjem poslovne konkurentnosti, digitalizacije i razvojem vještina za pametnu specijalizaciju.
– Područje primjene rezultata projekta je u okviru najmanje jednog tematskog prioritetnog područja definiranog u S3
– Projekt ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu
– Provedba projekta doprinijet će razvoju najmanje jednog inovativnog proizvoda, usluge ili procesa koji su novost za prijavitelja ili novost za tržište
– Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički niti financijski završen
– Predviđeno trajanje provedbe Projekta nije duže od 120 dana od dana izdavanja Vaučera
U okviru ovog Poziva potpore se ne mogu dodijeliti za aktivnosti unutar sljedećih sektora:
– Poslovanja nekretninama (NKD oznaka 68);
– Djelatnosti kockanja i klađenja (NKD oznaka 92);
– Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66);
– Pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69);
– Trgovanja ili proizvodnje robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava;
– Ulaganja radi postizanja smanjenja emisija stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I. Direktive 2003/87/EZ;
– Proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište duhana i duhanskih proizvoda;
– Potpore za poduzetnike u teškoćama
– Ako se prednost daje uporabi domaće robe u odnosu na uvezenu robu;
– Prijaviteljima koji djeluju u sektoru prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda
PRIHVATLJIVI TROŠKOVI
– Troškovi testiranja,
– Ispitivanja,
– Demonstracijskih aktivnosti,
– kao i troškovi pružanja stručnih tehničkih znanja, u svrhu razvoja proizvoda, usluga i procesa na temelju ugovornog pružanja usluga
Korisnik je obvezan osigurati revizijski trag u razdoblju od pet godina od 31. prosinca godine u kojoj je izvršeno plaćanje korisniku.
Troškovi moraju ispunjavati sljedeće opće uvjete prihvatljivosti:
– biti u skladu s općim uvjetima prihvatljivosti navedenima u uvjetima za prihvatljivost izdataka
– nastati kod Prijavitelja/Korisnika i biti plaćeni od strane Prijavitelja/Korisnika
– nastati za vrijeme trajanja (razdoblja) provedbe projekta; biti povezani i nastati u okviru projekta
– biti razumni, opravdani i u skladu s načelom odgovornog financijskog upravljanja
– biti u skladu s pravilima o javnoj nabavi ili nabavi koje obavljaju neobveznici Zakona o javnoj nabavi
– biti stvarni, odnosno potkrijepljeni računima ili računovodstvenim dokumentima
– biti usklađeni s pravilima u 1.4 i 1.7 uputa za prijavitelje
PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI
-Testiranje proizvoda, usluge ili procesa,
– Ispitivanje proizvoda, usluge ili procesa,
– Demonstracijske aktivnosti,
– Stručna i tehnička znanja u svrhu razvoja proizvoda, usluga i procesa.
BROJ PROJEKTNIH PRIJEDLOGA
Prijavitelj po predmetnom Pozivu može podnijeti više projektnih prijedloga, ali ne istovremeno.
Prijavitelj može podnijeti novi projektni prijedlog nakon što mu je projektni prijedlog isključen ili je u odnosu na njega izdan vaučer. Također, prijavitelj ne može naplatiti vaučer koji je odobren dok za prvotni projektni prijedlog nije izvršeno plaćanje.
Prijavitelj može dobiti maksimalno pet vaučera izdanih u okviru Poziva, odnosno može dobiti potporu za pet različitih projektnih prijedloga. Više projektnih prijedloga može doprinijeti razvoju jednog ili više proizvoda, usluga ili procesa.
POSTUPAK DODJELE I IZDAVANJA VAUČERA
Postupak dodjele, odnosno, provjera prihvatljivosti prijavitelja, projekta, aktivnosti, troškova te uvjeta koje mora ispunjavati pružatelj usluge traje 30 radnih dana.
Projektni prijedlozi se obrađuju i ocjenjuju prema redoslijedu po kojem su zaprimljeni, a istim redoslijedom se dodjeljuju vaučeri. Prijavitelj će u roku od 5 radnih dana od donošenja odluke o statusu projekta biti obavješten o istome pisanim putem.
.