Poziv „Integrator“ usklađen je sa Strategijom pametne specijalizacije do 2029. (S3), koja definira sedam ključnih područja ulaganja u istraživanje, razvoj i inovacije u Hrvatskoj. Ova područja obuhvaćaju personaliziranu brigu o zdravlju, pametnu i čistu energiju, održivu hranu, digitalne proizvode i platforme te inovacije u prometu, sigurnosti i preradi drva.
Programske intervencije u okviru S3 usmjerene su na jačanje konkurentnosti te poticanje digitalne i zelene industrijske transformacije kroz tri glavna cilja: povećanje znanstvene izvrsnosti, povezivanje istraživačkog i poslovnog sektora te poboljšanje inovacijske učinkovitosti.
Poziv „Integrator“ izravno doprinosi ovim ciljevima, s posebnim naglaskom na povećanje tržišnog dosega inovativnih proizvoda, potičući suradnju MSP-ova i njihovu integraciju u globalne lance vrijednosti.
Predmet Poziva:
Podrška komercijalizaciji inovativnih proizvoda/usluga u ciljanom strateškom segmentu (tematskom prioritetnom području u S3), a osobito kroz inovaciju procesa i organizaciju poslovanja MSP-ova koji djeluju zajedno u konzorciju[1]. Cilj podrške je uspostavljanje dugoročnih dobavljačkih odnosa konzorcija MSP-ova s drugim poduzećima tzv. Integratorima kako bi postali dio njihovog lanca vrijednosti. Integratori su srednja i velika poduzeća koja su prisutna na više tržišta, imaju strukturiran dobavni lanac i lanac vrijednosti i svoje proizvode i usluge pružaju krajnjim korisnicima.. Za potrebe ovog Poziva konzorcij se mora sastojati od minimalno 3 (tri) MSP-a.
Svrha Poziva:
Poticanje suradnje među MSP-ovima te podrška uključivanju inovativnih konzorcija MSP-ova u globalne lance vrijednosti u ciljanim strateškim segmentima tematskih prioritetnih područja u S3.
Integratori su srednja i velika poduzeća koja su prisutna na više tržišta, imaju strukturiran dobavni lanac i lanac vrijednosti i svoje proizvode i usluge pružaju krajnjim korisnicima.
Vrsta Poziva:
otvoreni postupak dodjele bespovratnih sredstava, do iskorištenja raspoloživih sredstava
Modalitet Poziva:
modalitet trajnog poziva, tzv. najbrži prst
([1] Za potrebe ovog Poziva konzorcijem se smatra suradnja najmanje tri MSP-a putem Konzorcijskog sporazuma u kojem se definira nositelj konzorcija koji je ujedno i prijavitelj na Poziv te prava i obveze ostalih članova konzorcija. )
Financijska alokacija:
Ukupan raspoloživi iznos bespovratnih sredstava : 7.448.360,00 EUR
Minimalni iznos bespovratnih sredstava: 300.000,00 EUR
Maksimalni iznos bespovratnih sredstava: 820.000,00 EUR
Vrste i intenziteti potpora:
- Potpore za inovacije procesa i organizacije poslovanja (članak 29. Uredbe o općem skupnom izuzeću)
Intenzitet potpore ne premašuje 50% prihvatljivih troškova.
- Potpore za inovacije za MSP-ove (članak 28. Uredbe o općem skupnom izuzeću)
Intenzitet potpore ne premašuje 50% prihvatljivih troškova.
- Potpore male vrijednosti
Maksimalan intenzitet potpore koja se može dodijeliti iznosi 75% prihvatljivih troškova.
Potpore pod B) i C) mogu se dodijeliti isključivo pod uvjetom da su izravno povezane s projektom za koji se dodjeljuje potpora za inovacije procesa i organizacije poslovanja.
(U okviru Poziva dodjeljivat će se državne potpore poduzetnicima u skladu s Programom dodjele državnih potpora za poticanje inovacija procesa i/ili poslovanja organizacije konzorcija MSP-ova za uspostavljanje dugoročnih dobavljačkih odnosa/lanaca vrijednosti sa drugim poduzećima, tzv. Integratorima, u skladu s Programom dodjele potpora)
Prihvatljivost prijavitelja:
- Prihvatljiv prijavitelj po ovom Pozivu je pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik, sukladno definiciji veličine poduzeća
- Prijavitelj podnosi projektni prijedlog u suradnji s najmanje 2 partnera
Kriteriji za isključenje prijavitelja/partnera:
- Ako je prijavitelj/partner registriran kao paušalni obrt
- Ako je prijavitelj/partner organizacija za istraživanje i širenje znanja neovisno o vlasništvu (javne i privatne OIŠZ)
- Ako prijavitelj/partner nema niti jednog zaposlenog na temelju sati rada prema GFI-POD, odnosno poslovnim knjigama za obveznike poreza na dohodak, u godinu koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga
- Ako prijavitelj/partner u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije registriran za prihvatljive djelatnosti u kojima provodi prihvatljive aktivnosti
- Ako prijavitelj/partner ima iskazan negativan kumulativ EBITDA za godinu prije predaje projektnog prijedloga (poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija) prema godišnjim financijskim izvješćima za godinu n-1
Neprihvatljivi sektori:
- Trgovine na veliko i malo (NKD oznake: 46 i 47);
- Poslovanje nekretninama (NKD oznaka 68);
- Djelatnosti kockanja i klađenja (uključuju aktivnosti koje se odnose na proizvodnju, izgradnju, distribuciju, obradu, trgovinu ili softver) (NKD oznaka 92);
- Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66);
- Pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69);
- Knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti (NKD oznaka 91);
- Sportske, zabavne i rekreacijske djelatnosti (NKD oznaka 93);
- Proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište duhana i duhanskih proizvoda;
- Primarna proizvodnja poljoprivrednih proizvoda;
- Primarna proizvodnja proizvoda ribarstva i akvakulture;
- Trgovanje ili proizvodnja robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava navedenih u Uredbi o popisu robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava („Narodne novine“, broj 61/23, 50/24).
Projektom će se financirati sljedeće prihvatljive aktivnosti:
Osnovna aktivnost:
- Aktivnosti komercijalizacije novih inovativnih proizvoda i usluga putem inovacije organizacije poslovanja i/ili procesa svih članova konzorcija MSP-ova (članak 29. Uredbe o općem skupnom izuzeću);
Prateće aktivnosti povezane s aktivnošću br. 1.:
2. Aktivnosti članova konzorcija u svrhu prilagodbe inovativnog proizvoda/usluge visoke razine tehnološke spremnosti zahtjevima tržišta (članak 28. Uredbe o općem skupnom izuzeću);
3. Prateće projektne aktivnosti (de minimis Uredba).
Prihvatljive kategorije troškova
Prihvatljive su samo kategorije troškova vezane uz aktivnosti koje se mogu svrstati u stupanj razvoja proizvoda od TRL-a 7 naviše.

Tablica 1. Razine tehnološke spremnosti
A. Prihvatljive kategorije troškova za Potpore za inovacije procesa i organizacije poslovanja
(a) troškovi osoblja zaposlenog kod prijavitelja i partnera koje će raditi na provedbi projekta;
(b) troškovi instrumenata, opreme, zgrada i zemljišta u opsegu i u razdoblju u kojem se upotrebljavaju za projekt;
Troškovi amortizacije instrumenata i opreme računaju se u opsegu i u razdoblju u kojem se isti koriste za projekt, u skladu s općeprihvaćenim računovodstvenim načelima
(c) troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima koji se koriste isključivo za projekt istraživanja i razvoja – mogu iznositi maksimalno 20% ukupne vrijednosti projekta prihvatljivih troškova
(d) dodatni režijski troškovi i ostali troškovi poslovanja, uključujući troškove materijala, potrošne robe i sličnih proizvoda, nastali izravno uslijed projekta (po fiksnoj stopi do visine od 15 % prihvatljivih izravnih troškova osoblja).
B. Prihvatljive kategorije troškova za Potpore za inovacije za MSP-ove (članak 28. Uredbe o općem skupnom izuzeću)
(a) Troškovi dobivanja, potvrđivanja i zaštite patenata i ostale nematerijalne imovine (intelektualnog vlasništva);
(b) Troškovi savjetodavnih usluga za inovacije i usluga podrške inovacijama, uključujući usluge koje pružaju organizacije za istraživanje i širenje znanja, istraživačke infrastrukture, infrastrukture za testiranje i eksperimentiranje ili inovacijski klasteri, a koje se upotrebljavaju isključivo za projekt;
C. Prihvatljive kategorije troškova za potpore male vrijednosti (de minimis Uredba):
(a) Troškovi upravljanja projektom (izdaci za usluge vanjskog stručnjaka za upravljanje projektom, izdaci za usluge stručnjaka za javnu nabavu) i troškovi pripreme dokumentacije za prijavu na ovaj Poziv prihvatljivi su do ukupnog iznosa prihvatljivih troškova od 50.000,00 EUR;
(b) Troškovi vanjskih usluga poput istraživanja i analize tržišta, testiranja proizvoda, izrade marketinškog plana, dizajna proizvoda, promociju proizvoda/usluga, itd;
(c) Troškove u svezi s ispunjavanjem uvjeta promidžbe i vidljivosti;
(d) Troškove za provedbu dodatnih aktivnosti kojima se ostvaruje pozitivan utjecaj na horizontalna načela.
Trajanje projekta
Provedba projekta ne smije započeti prije datuma predaje projektnog prijedloga i mora završiti najkasnije u roku od 36 mjeseci od početka provedbe.
Troškovi pripreme natječajne dokumentacije su prihvatljivi od datuma objave poziva „Integrator”.
Više o pozivu pronađite na poveznici: e-savjetovanje “Integrator”