PREDMET POZIVA
Potaknuti ulaganja mikro, malih i srednjih poduzeća na području Grada Pule i Labinštine (Grad Labin, Općine Kršan, Sveta Nedelja, Pićan i Raša) na ulaganja koja vode inovacijama organizacije poslovanja, inovacijama procesa ili proizvodnim inovacijama koje na tržište donose nove proizvode i usluge, a koji su usmjereni prema zelenoj tranziciji (primjerice, povećanje učinkovitosti u korištenju resursa, povećanje energetske učinkovitosti ili smanjenje negativnih učinaka na okoliš) i digitalnoj tranziciji (primjerice, inovativne digitalne usluge, digitalizacija poslovanja). Poziv odgovara jednom od ciljeva TPPT-a u dijelu doprinosa smanjenju udjela regionalnih emisija stakleničkih plinova, odnosno prelasku na emisijski neutralno gospodarstvo.
SVRHA POZIVA
Jačati konkurentnost i otpornost te postići diversifikaciju poslovanja mikro, malih i srednjih poduzeća na području Grada Pule i Labinštine te usmjeravanje razvoja u skladu s principima zelene i digitalne tranzicije, kako bi se umanjili socioekonomski izazovi koji proizlaze iz tranzicije prema klimatskim i energetskim ciljevima Unije za 2030. godinu i viziji klimatsko neutralnog gospodarstva do 2050. godine, na temelju Pariškog sporazuma, posebno uključujući gubitak radnih mjesta.
PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA
Pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik, u skladu s definicijom malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe o skupnom izuzeću sa sjedištem ili podružnicom registriranom na području Istarske županije.
Prijavitelji moraju djelovati pojedinačno. Partnerske organizacije i partnerstvo bilo koje vrste nisu prihvatljivi.
IZNOS BESPOVRATNIH SREDSTAVA
– Najviši iznos bespovratnih sredstava iznosi 150.000,00 EUR po pojedinačnom projektnom prijedlogu.
– Najniži iznos bespovratnih sredstava iznosi 50.000,00 EUR po pojedinačnom projektnom prijedlogu .
U kontekstu ovoga Poziva, primjenjuju se sljedeće definicije povezane s inovacijama:
– Inovacijske aktivnosti: Obuhvaćaju sve razvojne, financijske i komercijalne aktivnosti poduzeća s ciljem implementacije novog ili značajno unaprijeđenog proizvoda, usluge, procesa ili organizacijske metode.
– Inovacija organizacije poslovanja: Uvođenje novih organizacijskih metoda u poslovnu praksu, kao što su fleksibilnost radnog mjesta ili novi sustavi upravljanja znanjem, kako bi se povećalo zadovoljstvo zaposlenika i privukli novi talenti.
– Inovacija procesa: Implementacija novih ili poboljšanih metoda proizvodnje ili isporuke koje značajno mijenjaju tehnike, opremu ili softver, uključujući poboljšanja u kvaliteti, sigurnosti, učinkovitosti i ekološkoj prihvatljivosti.
– Proizvodna inovacija: Predstavljanje novih ili poboljšanih proizvoda ili usluga koje se značajno razlikuju od prethodnih, uključujući promjene u sastavu, dizajnu ili funkcionalnosti koje čine proizvode ekološki prihvatljivijima, pristupačnijima ili izdržljivijima.
– Novi proizvod/usluga/proces/organizacija: Uvođenje potpuno novih proizvoda, usluga ili organizacijskih metoda koje se bitno razlikuju od postojećih i nisu prethodno primijenjeni u poduzeću.
– Znatno poboljšanje proizvoda/usluge/procesa/organizacija: Uvođenje na tržište znatno poboljšanih dobara ili usluga u smislu tehničkih specifikacija, komponenti, korisničke prihvatljivosti ili drugih funkcionalnih značajki, koje značajno unapređuju postojeće proizvode ili procese.
VRSTE I INTENZITET POTPORE:
Regionalne potpore za ulaganje:
– Intenzitet potpore za mikro i mala poduzeća iznosi do 60% prihvatljivih troškova, a za srednja poduzeća do 50% prihvatljivih troškova.
– Potpore se dodjeljuju isključivo za poslovne jedinice unutar NUTS III regije Istarska županija.
– Korisnik mora osigurati financijski doprinos od najmanje 25% prihvatljivih troškova iz vlastitih izvora ili vanjskim financiranjem.
Potpore za savjetodavne usluge za MSP-ove:
– Intenzitet potpore ne smije premašiti 50% prihvatljivih troškova.
– Potpora se ne dodjeljuje za uobičajene troškove poslovanja poput poreznog savjetovanja, pravnih usluga ili oglašavanja.
– Prihvatljivi troškovi uključuju savjetodavne usluge vanjskih konzultanata
Potpore za inovacije MSP-ova:
– Intenzitet potpore ne smije premašiti 50% prihvatljivih troškova.
– U posebnim slučajevima, za savjetodavne usluge za inovacije, intenzitet potpore može se povećati do 100% prihvatljivih troškova, pod uvjetom da ukupni iznos ne premašuje 220.000,00 EUR po poduzetniku tijekom trogodišnjeg razdoblja
– Prihvatljivi troškovi uključuju troškove dobivanja patenata, upućivanja visokokvalificiranog osoblja, te savjetodavne usluge za inovacije.
Potpore za inovacije procesa i organizacije poslovanja:
– Intenzitet potpore ne smije premašiti 50% prihvatljivih troškova.
– Prihvatljivi troškovi uključuju troškove osoblja, instrumenata, opreme, zgrada, zemljišta, ugovornih istraživanja, znanja, patenata, dodatne režijske troškove i ostale troškove poslovanja.
*INTENZITET regionalne potpore za ulaganje računa se prema mjestu ulaganja, a ne prema sjedištu prijavitelja. Regionalne potpore za ulaganje sukladno ovom Pozivu moguće je zatražiti samo za poslovne jedinice unutar NUTS III regije Istarska županija koja se nalazi u NUTS II regiji Jadranska Hrvatska.
PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI
a. Regionalne potpore za ulaganja: Prihvatljive projektne aktivnosti
– Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu MSP-ova za:
– Osnivanje nove poslovne jedinice.
– Proširenje kapaciteta postojeće poslovne jedinice.
– Diversifikaciju outputa.
– Temeljitu promjenu proizvodnog procesa ili pružanja usluga.
– Početno ulaganje u novu gospodarsku djelatnost.
Prihvatljive kategorije troškova:
– Nabava strojeva i opreme za novu tehnologiju.
– Troškovi dostave, montaže i stavljanja u pogon strojeva i opreme.
– Nabava informatičko-komunikacijskih rješenja (softver, hardver).
– Optimizacija i instalacija informatičko-komunikacijskih uređaja i rješenja.
b. Potpore za savjetodavne usluge u korist MSP-ova:
– Prihvatljive projektne aktivnosti:
Usvajanje novih znanja kroz savjetodavne usluge za inovacije organizacije poslovanja, procesa ili proizvoda/usluga.
– Prihvatljive kategorije troškova:
Troškovi savjetodavnih usluga vanjskih konzultanata.
c. Potpore za inovacije za MSP-ove:
– Prihvatljive projektne aktivnosti:
– Prijava patenata i zaštita intelektualnog vlasništva.
– Suradnja s visokokvalificiranim stručnjacima.
– Korištenje savjetodavnih usluga za inovacije i podrške inovacijama.
– Prihvatljive kategorije troškova:
– Troškovi dobivanja, potvrđivanja i obrane patenata.
– Troškovi upućivanja visokokvalificiranog osoblja.
– Troškovi savjetodavnih usluga za inovacije i podrške inovacijama
d. Potpore za inovacije procesa i organizacije poslovanja:
– Prihvatljive projektne aktivnosti:
– Uvođenje novih organizacijskih metoda i novih ili poboljšanih metoda proizvodnje ili isporuke.
– Prihvatljive kategorije troškova:
– Troškovi plaća zaposlenika.
– Troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata.
– Neizravni troškovi projekta, uključujući režijske troškove, materijale, potrošne robe i promidžbu.
e. Stručni nadzor građenja:
– Aktivnosti povezane s odgovarajućom vrstom potpora kroz koju se planira gradnja.
f. Izrada projektno-tehničke dokumentacije:
– Troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije potrebne za prijavu i provedbu projekta (do 3% ukupnih prihvatljivih troškova).
g. Upravljanje projektom i administracija:
– Aktivnosti upravljanja projektnim aktivnostima, administracija, financijsko upravljanje, izvještavanje, izrada dokumentacije za javnu nabavu.
– Troškovi upravljanja projektom (do 5% ukupnih prihvatljivih troškova).
h. Promidžba i vidljivost projekta:
– Izrada promotivnih materijala, organizacija komunikacijskih događaja, usluge priopćenja ili konferencije za medije, izrada web stranice, privremene i trajne informacijske ploče ili panoi (do 3% ukupnih prihvatljivih troškova).
i. Usklađenost s horizontalnim politikama EU:
– Aktivnosti osiguravanja usklađenosti projekta s politikama održivog razvoja, ravnopravnosti spolova, nediskriminacije i pristupačnosti za osobe s invaliditetom.
j. Neizravni troškovi:
– Troškovi po fiksnoj stopi do visine od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja.
k. PDV:
– PDV na prihvatljive troškove koji plaća korisnik i za koji ne može osigurati povrat, uz potrebnu izjavu.
NEPRIHVATLJIVE PROJEKTNE AKTIVNOSTI
– Aktivnosti uvođenja novih kapaciteta obnovljivih izvora energije;
– Aktivnosti ulaganja u mjere energetske učinkovitosti
– Provedba energetskih pregleda i studija zaštite okoliša;
– Aktivnosti sudjelovanja na sajmovima, konferencijama i poslovnim skupovima;
– Aktivnosti povezane s uobičajenim troškovima poslovanja poduzetnika kao što su porezno savjetovanje, pravne usluge ili usluge oglašavanja
Razdoblje trajanja Poziva: Poziv je otvoren od sredine rujna 2024. do sredine siječnja 2025.
I like the helpful information you provide to your articles. I will bookmark your blog and test again here frequently. I am relatively certain I will be told lots of new stuff right right here! Best of luck for the following!