A) Izazov
Uzevši u obzir svoju osnovnu djelatnost, putničkim agencijama se sudjelovanje na međunarodnim sajmovima nameće kao imperativ jer putem istih ,osim prezentacije vlastitih aranžmana, dolazi se u poziciju ostvarivanja poslovnih kontakta i suradnji na ciljanim inozemnim tržištima.
Ipak, takva sudjelovanja nerijetko zahtijevaju veća financijska sredstva s obzirom na lokacije održavanja međunarodnih sajmova, poduzeće je željelo dio troškova sufinancirati putem EU fondova
B) Rješenje
Kako EU fondovi nude mogućnost sufinanciranja putem natječaja „Internacionalizacija poslovanja“ , 4 Consutling tim je u suradnji s poduzećem odlučio aplicirati na navedeni natječaj.
Napravljen je popis željenih međunarodnih sajmova, definirani su datumi odlazaka na iste, radi potrebe uspješne provedbe projekta, kao i svi troškovi koje odlazak na sajmove uključuje.
Zbog vremenske ograničenosti provedbe projekta od 24 mjeseca te kako je poduzeće htjelo na nekim sajmovima nastupati godinu za godinom, vodilo se računa ne samo o administrativnom zadovoljenju kriterija nego i o fizičkoj izvedivosti realizacije aktivnosti.
Jednako tako odlučilo se sufinancirati i trošak istraživanja tržišta kako bi poduzeće dobilo potrebne informacije o trendovima na tržištu i što može očekivati od ponašanja potrošača na ciljanim inozemnim tržištima u budućim godinama.
C) Rezultat Uspješno je sufinanciran odlazak na 15 međunarodnih sajmova, a ukupna vrijednost bespovratnih sredstava iznosila je milijun kuna. S obzirom na to da je projekt pisan prije izbijanja pandemije corona virusa, odlazak na navedene sajmove znatno je utjecao na adresiranje svih rizika kojima su turističke djelatnosti izložene, te je doveo društvo u poziciju jače konkurentnosti na tržištu nakon što se stanje s putovanjima stabilizira.